JAUNUMI

2014. gada 19. sept.

Kāpēc es piedalos Saeimas vēlēšanās, un ko es labprāt darītu parlamentā.

Pavisam tuvu jau ir 4. oktobris, kad notiks 12. Saeimas vēlēšanas. Es esmu viens no Nacionālās Apvienības (Nr.7) Rīgas apgabala kandidātiem. Īsi vēlos pastāstīt par to, kādās jomās plānoju darboties Saeimā, ja mani ievēlētu, un kāpēc es piedalos politikā.

Latvijas Republikas Saeimā vēlos pārstāvēt Latvijas kultūras un izglītības nozarēs strādājošo intereses, kā arī rūpēties par lielāku atbalstu ģimenēm ar bērniem un jauniešu vajadzībām.

Kultūras nozarē prioritāte ir panākt, ka kultūras darbinieki saņem cienīgu atalgojumu – tādu, kas ir samērojams ar vidējām algām valsts sektorā. Lai nodrošinātu radošās profesijās strādājošo sociālo drošību, ir jāpieņem radošās personas statusa likums. Uzskatu, ka lielāka nozīme jāvelta kultūrizglītības pieejamībai un Latvijas Kultūras kanona “iedzīvināšanai” vispārējās izglītības ietvaros, lai kultūras vērtību iepazīšana sekmētu radošumu, integrāciju un nacionālo pašapziņu. Saeimā arī būs jāstrādā, lai palīdzētu īstenot Latvijas Kultūrpolitikas pamatnostādnēs 2014. – 2020. “Radošā Latvija” izvirzītos mērķus un tās apņemšanās, kas ietvertas Nacionālās Apvienības programmā. Es plānoju arī darboties, lai palīdzētu veidot ciešāku sadarbību kultūras jomā starp Latviju un diasporas tautiešiem un starp Latviju, Lietuvu un Igauniju. 

Atbalsts ģimenēm un bērniem. Kopā ar kolēģiem, turpinot Nacionālās Apvienības iesākto darbu, es iestāšos par lielāku valsts atbalstu ģimenēm ar bērniem. Līdzās tam, es uzskatu, ir svarīgi celt izpratni par ģimenes vērtību kā dzīves aicinājumu jau skolās jauniešu vidū un sabiedrībā kopumā. Latvijā ir jāsakārto adopcijas apstākļi, lai piemērotām Latvijas ģimenēm būtu viegli adoptēt vai pieņemt audzināšanā bērnus, kas palikuši bez vecāku gādības. Es arī veltīšu darbu, lai sekmētu to, ka vairāk jauniešu izvēlas dzīvot veselīgu dzīvesveidu.

Saeimā es plānoju darboties arī valsts un kristīgo konfesiju sadarbības jomā kultūras mantojuma saglabāšanas un sabiedrisko lietu kontekstos.

Par manu izglītību un pieredzi. Es esmu ieguvis ļoti labu izglītību Latvijas Kultūras akadēmijā, kurā saņēmu maģistra grādu mākslā 2012. gadā ar izcili aizstāvētu maģistra darbu kultūras menedžmentā. 2010. gadā es absolvēju Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmiju. Pamatdarbā es strādāju par mūziķi Latvijas Nacionālajā Simfoniskajā orķestrī. Līdzās tam es lasu lekcijas Latvijas Kultūras akadēmijā un organizēju nevalstiskas kultūras un sabiedriskas iniciatīvas. Šogad 6. jūnijā Rīgā notika pirmais kultūras pasākums “Baznīcu nakts”, kura darba grupu es vadīju. Bet 17. martā pie Brīvības pieminekļa notika pasākums "Latvijas Centrālās Padomes Memorandam - 70" par piemiņu tiem Latvijas patriotiem, kuri 1944. gadā parakstīja LCP Memorandu par Latvijas neatkarības atjaunošanu. Manus dzīves uzskatus ir ietekmējusi kristīgā pārliecība. Es piederu pie Rīgas ev. lut. Jēzus draudzes. Man patīk dziedāt korī un esmu jau piedalījies trijos Dziesmu svētkos. Ikdienā pa Rīgu pārvietojos uz divriteņa un man patīk arī doties velobraucienos pa Latviju un Igauniju.

No līdzšinējās pieredzes politikā jāmin, ka 2013. gada jūnijā es piedalījos pašvaldību vēlēšanās Rīgā. No 2014. gada janvāra beigām līdz augustam es strādāju kā deputāts Rīgas domē, aizvietojot deputāti Baibu Broku, kamēr viņa pildīja tieslietu ministres pienākumus. Kādi iespaidi par Latvijas galvaspilsētas pārvaldi? Pēc darba sociālo lietu komitejā varu secināt, ka kopumā sociālā atbalsta sistēma Rīgā ir labi sakārtota. Vadošajos amatos departamentā ir kompetenti darbinieki, kurus SC un GKR koalīcija ciena un neriskē uzspiest riskantus lēmums. Taču citās jomās valda tuvredzīga un sabiedrības interesēm tāla politika. Piemēram, SC un GKR virzītais Lucavsalas izpārdošanas projekts un RD nevēlēšanās sadarboties ar radošo kvartālu pārstāvjiem, piešķirot viņiem telpas Tallinas ielā. Uzraksta “RĪGA” sirsniņa garumzīmes vietā? Mīlīgi? Nē, apliecinājums mēģinājumam veidot “rīdzinieku nāciju”, ko pretnostatīt pārējai Latvijai.

Es esmu sācis darboties politikā, jo es vēlos palīdzēt veidot manai tautai un valstij tādu nākotni, kurā tā var justies labi un dzīvot droši savā Tēvzemē Latvijā. Tā es savā prātā un sirdī varu sacīt. Es atceros, ka jau skolas gados es jutos kā Latvijas patriots, mani ļoti interesēja Latvijā notiekošais, mūsu valsts un tautas nākotne.  Studiju gados es pieņēmu lēmumu, ka pēc maģistra grāda iegūšanas meklēšu iespējas atbalstīt savu valsti, darbojoties politikā. No visām partijām man vistuvākais bija Nacionālās Apvienības skaidrais redzējums par Latviju – mūsu valsti, kur cieņā ir tradicionālās vērtības un mūsdienīga jaunrade, latviešu valoda un kultūra vieno nāciju, nacionālās minoritātes ciena Latvijas pamatvērtības un saņem cieņu no valsts, pastāv draudzīga vide ģimenēm ar bērniem, un cilvēki jūtas droši īstenot savas dzīves ieceres.

Es aicinu Jūs atbalstīt manu ievēlēšanu Latvijas Republikas Saeimā, izvēloties Rīgas vēlēšanu apgabalā 4. oktobrī balsot par Nacionālās apvienības sarakstu (Nr. 7) un ievilkt krustiņu pretī manam vārdam (Nr. 20).

Aicinu iepazīties ar Nacionālās apvienības 4000 zīmju programmu: http://www.nacionalaapvieniba.lv/
Rakstu blogā -
un sociālajos medijos -

Priecāšos par Jūsu jautājumiem vai viedokļiem. Rakstiet uz epastu: jurgis.klotins@gmail.com 
Patiesā cieņā,

Jurģis Klotiņš

Pastāsti saviem draugiem:

 
Copyright © 2014 Jurģis Klotiņš. Designed by OddThemes